„Opracowanie Planu Rewitalizacji dla Gminy Brzyska” na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2016 r. poz. 446), zgodnego z Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 opracowanymi przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 lipca 2015 r. oraz uchwałą nr 194/3956/16 z 12 lipca 2016 r. Zarządu Województwa Podkarpackiego dotyczącą Instrukcji przygotowania programów rewitalizacji w zakresie wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 oraz wszelkimi wymaganiami obowiązującymi w tym zakresie.
Opracowanie programu rewitalizacji jest współfinansowane z dotacji w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020, zatwierdzonego decyzją wykonawczą Komisji Europejskiej z dnia 9 grudnia 2014 roku nr C(2014) 9550 przyjmującą niektóre elementy programu operacyjnego „Pomoc Techniczna 2014-2020” do wsparcia z Funduszu Spójności w ramach celu „Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia” w Polsce.
- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje kompleksowe opracowanie planu rewitalizacji na lata 2017 – 2023 w tym:
- Opracowanie niezbędnych analiz i ekspertyz, obejmujących m.in:
1) szczegółową diagnozę obszaru rewitalizacji oraz przygotowanie dokumentu będącego analizą ekspercką negatywnych zjawisk oraz potencjałów obszaru w sferze społecznej, gospodarczej, środowiskowej, przestrzenno-funkcjonalnej oraz technicznej na podstawie danych ilościowych i jakościowych, udostępnionych przez GUS, Urząd Gminy i inne podmioty posiadające informacje istotne do przeprowadzenia rzetelnej diagnozy lub zebranie danych we własnym zakresie. Analiza i diagnoza zawarta w dokumencie powinna obejmować swoim zakresem cały obszar Gminy Brzyska;
2) analizę obszarów problemowych oraz graficzne i opisowe wytyczenie granic obszarów zdegradowanych,
3) opis powiązań programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi Gminy Brzyska,
w tym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
4) opis powiązań programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi regionu,
5) opis wizji stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji,
6) cele rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub ograniczeniu negatywnych zjawisk;
7) opis przedsięwzięć rewitalizacyjnych, w szczególności o charakterze społecznym oraz gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym lub technicznym, w tym:
- listę planowanych podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, wraz z ich opisami zawierającymi w odniesieniu do każdego przedsięwzięcia: nazwę i wskazanie podmiotów je realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację, szacowaną wartość, prognozowane rezultaty
- charakterystykę pozostałych dopuszczalnych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, realizujących kierunki działań, o których mowa w pkt 6),
8) analizę wymienionych w pkt 7) propozycji projektów w zakresie ich kwalifikowalności do realizacji w ramach gminnego programu rewitalizacji,
9) mechanizmy zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji,
10) szacunkowe ramy finansowe programu rewitalizacji wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych ze źródeł publicznych i prywatnych,
11) opis struktury wdrażania i zarządzania jego realizacją, wskazanie kosztów tego zarządzania wraz z ramowym harmonogramem realizacji programu,
12) system monitorowania i oceny gminnego programu rewitalizacji,
13) jeśli będzie to konieczne wskazanie sposobu realizacji gminnego programu rewitalizacji w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego (wskazanie zakresu niezbędnych zmian w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz planach zagospodarowania przestrzennego koniecznych do uchwalenia albo zmiany),
14) załącznik graficzny przedstawiający podstawowe kierunki zmian funkcjonalnoprzestrzennych obszaru rewitalizacji sporządzony na mapie w skali co najmniej 1:5000 opracowanej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku
z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej w rozumieniu ustawy Prawo geodezyjne
i kartograficzne oraz opracowanie mapy w odpowiedniej skali obrazującej w sposób czytelny obszar.
15) przeprowadzenia procedury SOOŚ, w tym opracowanie wniosku o wydanie opinii do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w sprawie konieczności lub braku konieczności sporządzenia Prognozy Oddziaływania na Środowisko, a w razie nie otrzymania pozytywnej opinii o braku konieczności sporządzenia Prognozy Oddziaływania na Środowisko, po stronie Wykonawcy spoczywa przeprowadzenie procedury Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko dla dokumentu oraz uwzględnienie ewentualnych uwag w dokumencie,
16) uzyskania wszelkich innych opinii i uzgodnień wymaganych przepisami prawa odnośnie opracowania gminnego programu rewitalizacji – dotyczy dokumentu jak całości,
17) opracowanie merytoryczne tekstów, broszur, ankiet, materiałów informacyjno-promocyjnych, scenariuszy spotkań, prezentacji wykorzystywanych w trakcie przygotowania gminnego programu rewitalizacji,
II. Zaangażowanie eksperta zewnętrznego do:
1) zebrania i przetworzenia wszelkich danych potrzebnych do opracowania dokumentacji;
2) obowiązkowe uczestnictwo w spotkaniach:
- zespołu ds. rewitalizacji ( w zależności od potrzeb, min.1 spotkanie w tygodniu przez cały okres realizacji projektu);
- dla interesariuszy programu (wizja i cele, obszar zdegradowany, kierunki i złożenia programu – dla różnych grup społecznych w tym, mieszkańcy, wspólnoty, przedsiębiorcy (razem 20 spotkań),
3) stałej współpracy z zespołem ds. rewitalizacji, grupami interesariuszy, również po opracowaniu gminnego programu rewitalizacji na zasadzie doraźnych konsultacji,
4) udział we wszystkich spotkaniach/konferencjach/naradach/inicjatywach promujących przedmiot zamówienia, jeśli zamawiający uzna to za konieczne,
5) uzgodnienia projektu rewitalizacji z właściwym ekspertem / zespołem ds. rewitalizacji powołanym w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie oraz uaktualnienia gminnego programu rewitalizacji zgodnie ze wskazówkami i uwagami Instytucji udzielającej dotacji - Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie ;
6) przekazania kompletnego opracowania do uchwalenia oraz prezentacja przedmiotu umowy na sesji Rady Gminy,
7) bieżącego informowania Zamawiającego o postępie prac, w tym - na prośbę Zamawiającego - w formie pisemnej w terminie 3 dni od dnia wystosowania takiej prośby,
8) bieżącego monitorowania zmian wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz stosowanie się do ich aktualnej wersji.
Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia:
1) przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych wytworzonych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia i inne dokumenty powstałe przy realizacji przedmiotu umowy, zwanych dalej utworami;
2) zezwala Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz
na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami, tj. udziela Zamawiającemu praw zależnych oraz udostępnia dokumenty w wersjach edytowalnych; Równocześnie z nabyciem autorskich praw majątkowych do utworów Zamawiający nabywa własność wszystkich egzemplarzy, na których utwory zostały utrwalone
3) przekazuje Zamawiającemu 3 egzemplarze kompletnej dokumentacji stanowiącej przedmiot zamówienia oraz przekaże ją w wersji cyfrowej edytowalnej tzn. skan dokumentu, oryginału w formie pdf oraz w wersji edytowalnej źródłowej teksty i załączniki graficzne.
Urząd Gminy w Brzyskach, 38-212 Brzyska 1 (sekretariat)
Najniższa cena (waga kryterium – 100% cena)
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.