Rodzaj zamówienia: 
Usługi
Zamawiający: 
Gmina Tarnobrzeg, ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg
Opis przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie następujących dokumentów oraz usług:

  1. Harmonogram prac z uwzględnieniem metodologii prac, spotkań Wykonawcy  z Zamawiającym
  2. Opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Miasta Tarnobrzega na lata 2016-2023, zgodnie z „Wytycznymi w zakresie realizacji rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020” opracowanymi przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju,
  3. Przeprowadzenie procesu konsultacji społecznych,
  4. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko,
  5. Przygotowania streszczenia dokumentu w języku niespecjalistycznym,
  6. Dokonanie ewentualnej korekty Lokalnego Programu Rewitalizacji w toku jego oceny przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego,

 

zgodnie z obowiązującymi:

a. Wytycznymi Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w zakresie realizacji rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020,

b. Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 w zakresie rewitalizacji.

 

1.W LPR uwzględnić należy wskaźniki i kryteria niezbędne przy opracowywaniu projektów umożliwiających ubieganie się o wsparcie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020  oraz innych programów operacyjnych.

2.Przedmiot zamówienia zostanie opracowany zgodnie z Regulaminem konkursu dotacji na działania wspierające gminy w zakresie przygotowania programów rewitalizacji na terenie Województwa Podkarpackiego.

3.Program zostanie opracowany zgodnie z:

a.Lokalnymi dokumentami strategicznymi i planistycznymi dla Miasta Tarnobrzega oraz dokumentów wyższego szczebla tj. wspólnotowych, krajowych i regionalnych.

b. Aktami prawnymi i innymi dokumentami w zakresie rewitalizacji.

 

 

  1. Elementy programu rewitalizacji (minimalny zakres programu rewitalizacji)

 

1) Program rewitalizacji powinien zawierać, co najmniej:

 

  1. opis powiązań programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi
     i planistycznymi gminy;
  2. diagnozę czynników i zjawisk kryzysowych oraz skalę i charakter potrzeb rewitalizacyjnych;
  3. zasięgi przestrzenne obszaru/obszarów rewitalizacji tj. określenie, w oparciu o inne dokumenty strategiczne gminy lub diagnozę i identyfikację potrzeb rewitalizacyjnych, terytorium/terytoriów najbardziej wymagających wsparcia;
  4. wizję stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji (planowany efekt rewitalizacji);
  5. cele rewitalizacji oraz odpowiadające zidentyfikowanym potrzebom rewitalizacyjnym kierunki działań mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk;
  6. listę planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych wraz z ich opisami zawierającymi, w odniesieniu do każdego projektu/przedsięwzięcia rewitalizacyjnego, co najmniej: nazwę i wskazanie podmiotów go realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację (miejsce przeprowadzenia danego projektu), szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny
    i zmierzenia w odniesieniu do celów rewitalizacji;
  7. charakterystykę pozostałych rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych realizujących kierunki działań, mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk powodujących sytuację kryzysową;
  8. mechanizmy zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami/przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji;
  9. indykatywne ramy finansowe w odniesieniu do przedsięwzięć, o których mowa w lit. f oraz g, z indykatywnymi wielkościami środków finansowych z różnych źródeł (także spoza funduszy polityki spójności na lata 2014-2020 – publiczne i prywatne środki krajowe w celu realizacji zasady dodatkowości środków UE);
  10. mechanizmy włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup aktywnych na terenie gminy w proces rewitalizacji;
  11. system realizacji (wdrażania) programu rewitalizacji;
  12. system monitoringu i oceny skuteczności działań i system wprowadzania modyfikacji w reakcji na zmiany w otoczeniu programu.

 

2) Diagnoza (o której mowa w pkt 1 lit. b.) zawarta w programie rewitalizacji obejmuje
w szczególności pogłębioną analizę kwestii społecznych dla określenia ewentualnych potrzeb podjęcia wyprzedzających działań o charakterze społecznym (dotyczącym rozwiązywania problemów społecznych oraz pobudzającym aktywność lokalną), co pozwoli na przygotowanie działań rewitalizacyjnych o bardziej złożonym, kompleksowym charakterze
i oddziaływaniu.

3) Zasięgi przestrzenne obszaru lub obszarów rewitalizacji (o których mowa w pkt 1 lit. c.) dokonywane są  przy założeniu, że dany program rewitalizacji może obejmować więcej niż jedno terytorium wymagające wsparcia. Zasięg każdego z tych obszarów wyznaczany jest przy założeniu, że jest to terytorium ograniczone przestrzennie, tj. obejmujące tereny o szczególnej koncentracji negatywnych zjawisk istotne dla rozwoju danej gminy. Ustalenia zasięgu przestrzennego obszaru lub obszarów rewitalizacji dokonuje samorząd gminny, w oparciu o rozstrzygnięcia wynikające z innych dokumentów strategicznych lub planistycznych gminy lub w oparciu o indywidualne kryteria (wraz z odniesieniem ich do wartości referencyjnych dla danej gminy). Program rewitalizacji łącznie nie obejmuje więcej niż 20% powierzchni gminy i dotyczy liczby ludności nie większej niż 30% jej mieszkańców.

4) Opis planowanych działań rewitalizacyjnych, które będą realizowane w ramach danego programu rewitalizacji powinien zawierać przede wszystkim:

a. identyfikację podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych (o których mowa w pkt
1 lit. f), tj. takich, bez których realizacja celów programu rewitalizacji nie będzie możliwa
i obszar rewitalizacji nie będzie w stanie wyjść z kryzysowej sytuacji,

b. charakterystykę (zbiorczy opis) innych (o których mowa w pkt 1 lit. g), uzupełniających rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych, tj. takich, które ze względu na mniejszą skalę oddziaływania trudno zidentyfikować indywidualnie, a są oczekiwane ze względu na realizację celów programu rewitalizacji. W opisie przedsięwzięć uzupełniających należy wskazać obszary tematyczne, zagadnienia istotne z punktu widzenia potrzeb obszaru rewitalizacji.

 

CPV 73200000

 

II.Wykonawca dodatkowo zobowiązuje się  do:

 

  1. Przedstawienia w ciągu 10 dni kalendarzowych od zawarcia umowy harmonogramu prac
    z uwzględnieniem metodologii prac, spotkań Wykonawcy z Zamawiającym.
  2. Przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zgodnie z Ustawą z dnia
    3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U.
    z 2013r. poz. 1235 z późn. zm). W przypadku gdy Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (RDOŚ) i/lub Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny (PWIS) stwierdzi konieczność przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zostanie wykonane:
    1. Uzgodnienie zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko.
    2. Opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu programu,
      z uwzględnieniem wymogów określonych w opiniach RDOŚ i PWIS.
    3. Uzyskanie opinii dla projektu programu oraz sporządzenie prognozy  (w przypadku konieczności jej przeprowadzenia)
  3. Przeprowadzenia konsultacji społecznych w zakresie zmiany zagospodarowania przestrzeni publicznej z raportem dotyczącym społecznej akceptowalności proponowanych rozwiązań
    (w tym przeprowadzenie badania ankietowego - należy je przeprowadzić na próbie nie mniejszej niż 500 osób oraz 20 wywiadów pogłębionych z lokalnymi liderami opinii.)
  4. Przeprowadzenia procesu konsultacji społecznych. Zorganizowane zostaną przez Wykonawcę m.in. dwa spotkania otwarte dla mieszkańców w godzinach popołudniowych. Wykonawca zaprezentuje dokument LPR na konferencji podsumowującej, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem opracuje informacje o planowanych formach konsultacji. Prowadzony będzie przez Wykonawcę rejestr wniosków
    i propozycji, które wpłynęły w wyniku prowadzonych konsultacji.
  5. Opracowania z odpowiednim wyprzedzeniem graficznej informacji m.in.
    o planowanych formach konsultacji, która zostanie wydrukowana i doręczona do Zmawiającego na koszt Wykonawcy w formie ulotek w formacie A5 (300 szt.), plakatów A2 (20 szt.).
  6. Opracowania artykułu nt. rewitalizacji i planowanych konsultacjach, który zostanie opublikowany (po akceptacji jego treści przez Zamawiającego) w formie artykułu sponsorowanego w najczęściej odwiedzanym lokalnym portalu informacyjnym oraz
    w tygodniku lokalnym o największym nakładzie.
  7. Uzyskania wszelkich innych opinii i uzgodnień wymaganych przepisami prawa odnośnie opracowania LPR (nie dotyczy to poszczególnych propozycji do programu, a jedynie jego całości jako dokumentu) – pozycję należy ująć w kalkulacji oferty;
  8. LPR powinien również zawierać zadania planowane przez inne pomioty, które wyrażą chęć uczestniczenia w Programie. W związku z tym Wykonawca opracuje formularz naboru projektów do programu rewitalizacji, który zostanie zamieszczony na stronie www.tarnobrzeg.pl przez okres trwania prac nad programem rewitalizacji.
  9. Korekty LPR zgodnie z uwagami Instytucji Zarządzającej RPO WP;
  10. Przekazania kompletnego opracowania do uchwalenia, w tym przygotowania uzasadnienia projektu uchwały Rady Miasta  Tarnobrzega;
  11. Prezentacji założeń i celów LPR na posiedzeniu właściwych Komisji oraz podczas Sesji Rady Miasta Tarnobrzega. Wykonawca przekaże Zamawiającemu wydrukowany dokument w 5 egzemplarzach wraz z  wersją elektroniczną na płycie CD/DVD.
  12. Udziału w spotkaniach Zespołu ds. Rewitalizacji w każdym przypadku, kiedy zespół uzna to za konieczne.
  13. Zabezpieczenia cateringu podczas spotkań otwartych z mieszkańcami. Po stronie Zamawiającego będzie organizacja konferencji podsumowującej opracowanie Programu Rewitalizacji .

 

III. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia:

1. Przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych wytworzonych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia i inne dokumenty powstałe przy realizacji przedmiotu umowy, zwanych dalej utworami;

2. Zezwala Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami, tj. udziela Zamawiającemu praw zależnych;

     Równocześnie z nabyciem autorskich praw majątkowych do utworów Zamawiający nabywa własność wszystkich egzemplarzy, na których utwory zostały utrwalone.

 

Termin składania ofert: 
piątek, Maj 20, 2016 - 13:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 
  1. Miejsce i termin składania ofert:

 

  1.   Oferty należy składać w siedzibie Urzędu Miasta w Tarnobrzegu, 39-400 Tarnobrzeg,
    ul. Mickiewicza 7, Kancelaria Ogólna  osobiście, pocztą w terminie do dnia 20.05.2016 r do godz. 13:00
  2.  Oferta winna być sporządzona na „Formularzu oferty cenowej” – załącznik nr 1 do Zapytania
  3.   Do oferty należy dołączyć:
    1. oświadczenia i dokumenty wymagane w pkt. 4 oraz 5
    2. pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
  4.   Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
  5.   Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia opakowania. Opakowanie powinno być oznaczone nazwą
     i adresem Wykonawcy, zatytułowane następująco:  Oferta na „Opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Tarnobrzega na lata 2016-2023”. Nie otwierać przed 20.05.2016 r. godz. 13:15

 

6.  Przed upływem terminu składania ofert, wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę, Oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert.

2. Miejsce i termin otwarcia  ofert:

 

Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Urzędu Miasta w Tarnobrzegu, 39-400 Tarnobrzeg,
ul. Mickiewicza  w dniu 20.05.2016 r o godz. 13:15 w pok. 42

 

Termin wykonania zamówienia: 
czwartek, Listopad 10, 2016
Powiat: 
M. Tarnobrzeg
Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi na podstawie następujących kryteriów;

  1. Kryterium CENA – waga 60 % liczone według wzoru:

cena brutto najniższa/cena brutto oferowana x 60.

 

2. Kryterium  DOŚWIADCZENIE – waga 20% (20 pkt)

 

W kryterium  DOŚWIADCZENIE wykonawca powinien potwierdzić, że wykonał, w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert, programy rewitalizacji dla miast liczących powyżej 40 tys. mieszkańców, zawierających diagnozę obszaru.

Usługi dodatkowe można wskazać w wykazie usług, który stanowi FORMULARZ numer 2 do zaproszenia. Do usług wskazanych w wykazie należy załączyć  dowody potwierdzające ich należyte wykonanie.

 

Liczba punktów w kryterium  DOŚWIADCZENIE będzie liczona w następujący sposób:

 

  • Wykonawca, który wykonał 1 Pogram Rewitalizacji – 0 pkt
  • Wykonawca, który wykonał 2-7 Programów Rewitalizacji – 10 pkt.
  • Wykonawca, który wykonał 8 i więcej Programów Rewitalizacji – 20 pkt.

UWAGA!

Oceniane będą wyłącznie usługi wskazane jako dodatkowe w stosunku do  usług potwierdzających warunek posiadania wiedzy i doświadczenia opisany w pkt 4.2.2)a) oraz zawierające wszystkie elementy wskazane powyżej tj. wykonane w odpowiednim okresie, zakresie do których załączone zostały dowody. W przypadku braku wskazania przez wykonawcę jakiegokolwiek z opisanych elementów (w tym także dokumentów podmiotów trzecich) lub nieścisłości w złożonych dokumentach, Zamawiający nie będzie wzywał do złożenia dodatkowych dokumentów, a wykonawca otrzyma za tak opisaną pozycję 0 pkt.

W sytuacji gdy wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

3. Kryterium BADANIA społeczno – gospodarcze – waga 20% (20pkt)

W kryterium  BADANIA społeczno – gospodarcze wykonawca powinien potwierdzić, że wykonał, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert badań społeczno-gospodarczych dla miast liczących powyżej 40 tys. mieszkańców.

Usługi dodatkowe można wskazać w wykazie usług, który stanowi FORMULARZ numer 2 do zaproszenia. Do usług wskazanych w wykazie należy załączyć  dowody potwierdzające ich należyte wykonanie.

Liczba punktów w kryterium  BADANIA społeczno-gospodarcze będzie liczona w następujący sposób:

Liczba przeprowadzonych badań społeczno-gospodarczych

  • Wykonawca, który wykonał 1 badanie – 0 pkt
  • Wykonawca, który wykonał 2-5 badań – 10 pkt.
  • Wykonawca, który wykonał 6 i więcej badań – 20 pkt

UWAGA!

Oceniane będą wyłącznie usługi wskazane jako dodatkowe w stosunku do  usług potwierdzających warunek posiadania wiedzy i doświadczenia opisany w pkt 4.2.2)b) oraz zawierające wszystkie elementy wskazane powyżej tj. wykonane w odpowiednim okresie, zakresie do których załączone zostały dowody. W przypadku braku wskazania przez wykonawcę jakiegokolwiek z opisanych elementów (w tym także dokumentów podmiotów trzecich) lub nieścisłości w złożonych dokumentach, Zamawiający nie będzie wzywał do złożenia dodatkowych dokumentów, a wykonawca otrzyma za tak opisaną pozycję 0 pkt.

W sytuacji gdy wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

 

Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która zdobędzie najwyższą łączną punktację, przy czym;

 

Łączna punktacja = liczba punktów w kryterium CENA + liczba punktów w kryterium WIEDZA I DOŚWIADCZENIE+ liczba punktów w kryterium BADANIA

Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

Wykonawców, którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu